понеделник, 5 март 2012 г.

Как да си снесем Великденско яйце (обещано-изпълнено)

Обещах един нагледен урок, как да си снесем великденски яйчица без много напъни. Дойде момента да го спазя.


 За целта трябва да се снабдите с различни десени текстил, ножица, пинсета, вата, шевна машина и най-важното: щипка пролетно-великденско настроение. И преди съм споменавала,че по отношение на платовете съм голям Плюшкин. Баба ми имаше едни пеньоари с цветенца( и до сега са ми пред очите) идеални за великденски яйчица. Стари дрехи от децата, те са пъстри и  интересни, а в крайна сметка ако не сте, като моя милост има доста магазини с платове на килограм.






 Подбирате десени, които свързвате с празника и започваме. Избере два цвята, според мен е добре единият да е дюс, а другият пъстър, весел, шарен. Да има контраст.







Изрежете от двата цвята по четири, като показаните под текста парчета. Тези са с размери 2см. в най-широката част и 10 см. във височина. Получава се яйце малко по - малко от истинско.






След това започнете да пришивате едно към друго всяко парче, като редувате различните десени. Стигайки до последния тегел, трябва да съедините първото с последното зашито парцалче, като в долният край оставете 1,5 см. отвор.













Усмихнете се, остава веселата част. Не се притеснявайте, че творението не прилича на нещо, което има надежда да се превърне в яйце. И при мен е така. Много сме, силни сме, ще успеем. Нали помните дупчицата, която ви накарах да оставите, тя е ключа към преобразяването на безформеното нещо  в яйце.






 През нея обърнете плата и воала......вярно, все още прилича на нещо изкормено, но  това е поправимо.






Тук на помощ идват пинсетите и ватата. Аз използвам пухена вата, но ако нямате, съвсем спокойно можете да използвате и обикновен памук. Напълнете яйцето с нея, оставям на вас да прецените колко да сложите за  пълнеж.






Напълнихте ли го? Сега вземете игла и конец и зашийте внимателно дупката, през която  яйцОто ( така го наричаше малката щерка ) се сдоби с шкембенце.  Тук е момента  да се паникьосате, ако нещото не прилича на яйце. Това  е лошо, защото ще съм се провалила с разяснителните записки.






 Ако се е получило ето това:




Поздравления! Имате си собственоръчно снесено, великденско яйцО!!! И най- важното, петел не ни беше нужен.......... " Girl power forever "




















Няма коментари:

Публикуване на коментар